آژانس دیجیتال مارکتینگ وبسکو
الگوریتم مام گوگل

الگوریتم مام گوگل | همه چیز درباره ی الگوریتم MUM گوگل

الگوریتم مام گوگل مربوط به تجربه کاربری کاربران از وبسایت شما می باشد که در این مقاله از وبسکو همه چیز را درباره ی الگوریتم MUM گوگل بررسی خواهیم کرد.

الگوریتم مام گوگل

اگر توجه کنید گوگل سعی بر آن دارد که کاربران هر چیزی را که سرچ می کنند سریعا به پاسخ درست راه پیدا کنند و ااین موضوع هدف اصلی گوگل می باشد. از این رو گوگل الگوریتم هایی را برای بررسی وبسایت ها ایجاد کرد. در گذشته که گوگل پیشرفت خاصی نداشت وبسایت ها یک کلمه را 10 ها بار در مقاله خود تکرار می کردند که با سرچ کاربر، سایت آن ها در رتتبه های اول گوگل باشد و متاسفانه خیلی از این مقاله ها بی کیفیت بودند و فقط به سود مدیران وبسایت بود.

ولی گوگل یک بیزینس می باشد و باید به خواسته های کاربران توجه کند پس مجبور شد با الگوریتم هایی همانند الگوریتم مام گوگل جلوی وبسایت هایی که قصد سو استفاده داشتند را بگیرد. اما امروزه گوگل پیشرفت های عجیبی داشته است و هر چیزی درون آن می باشد و شما فقط با یک سرچ کوچک به جواب خود خواهی رسید. به نظرت کار گوگل همینجا به پایان رسیده است و به هدف خود رسیده؟

باید بگویم گوگل هیچ وقت از پیشرفت های خود نمی کاهد و روز به روز افق های جدیدی را باز خواهد کرد. الگوریتم MUM گوگل از جدیدترین پیشرفت های این شرکت می باشد که با هوش مصنوعیی خیره کننده ای که دارد تحول جدیدی در سرچ کاربران ایجاد کرده است. این الگوریتم برای سوال های پیچیده و چندوجهی کاربران به وجود آمده است. در این مقاله از وبسکو با ما همراه باشید تا الگوریتم مام گوگل و این شگفتی را به خوبی بشناسید.

راستی شما می توانید به غیر از طراحی سایت فروشگاهی اصفهان، محتوا ها و سئو وبسایتتان را به شرک وبسکو بسپارید…

الگوریتم MUM (مام) چیست؟

به طور کلی می توان گفت الگوریتم مام گوگل، مدل زبانی است که به سیستم تبدیل BERT شباهت دارد. با ورود این سیستم در سال 2019 پیشرفت عجیبی به الگوریتم گوگل اضافه شد. به گفته خود این شرکت، الگوریتم MUM هزاران برابر پیشرفته تر از BERT خواهد بود که چند کاره بودن این الگوریتم از قدرت های فوق العاده آن می باشد.

الگوریتم MUM گوگل
الگوریتم MUM گوگل

از شگفتی های الگوریتم مام گوگل این است که قرار نیست کارها را پشت سرهم انجام دهد و به جای آن همه کارها را همزمان باهم انجام می دهد. برفرض مثال همزمان می تواند متن وبسایت ها را بخواند، آن ها را تحلیل کند، اطلاعات آن ها را سازمان دهی کند و در نهایت از اطلاعاتی همچون عکس ها و فایل های داخل آن متن به تجزیه و تحلیل خود کمک کند. الگوریتم مام گوگل می تواند اطلاعات را از 75 زبان دریافت کند و به صورت چند لایه به ترجمه آن ها بپردازد. جالب است بدانید تمامی این کار ها توسط الگوریتم MUM گوگل از یک جستجو کاربر در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. همان طور که در بالا اشاره کردیم گوگل این الگوریتم پیشرفته را در زمینه پاسخ به سوالات پیچیده و چندوجهی کاربران ارائه کرده است.

برای اینکه الگوریتم مام گوگل را به درستی یادبگیرید و با آن آشنا شوید بهتر است به مصال زیر توجه کنید:

بیایید فرض کنیم که شما کوهنورد هستید و در سال های گذشته کوه دماوند را طی کردید و پشت سر گذرانده اید ولی امسال قصد دارید که به سراغ یک کوه دیگر مانند دنا بروید. خب برای اینکه متوجه تغییر دما بین این دو تا کوه شوید و یا ارتفاع آن ها را بررسید و یا شرایط آب و هوایی و هر چیزی را باید دونه دونه در گوگل سرچ کنید تا به پاسخ سوالات خودت برسی. مثلا اول باید ارتفااع آن دو تا را با هم پیدا کنی و تک تک سوالات را جداگانه باید به آن ها دست پیدا کنید.

حال بیایید به سراغ کوهنوردی برویم که هر دو این کوه ها را قبلا صعود کرده است و اگر از آن بپرسیم صعود این دو تا کوه چقدر با هم تفاوت دارند به شما هر اطلاعاتی را که بخواهید می دهد. از ارتفاع و دما گرفته تا نکاتی که برای صعود باید رعایت شوند و وسایلی که به همراه داشته باشید.

همچین موضوعاتی کم نیستند و برای خودتون هم پیش آمده است که برای یک سوال شاید چند بار باید در اینترنت جستجو کنی و به جواب خود برسید. خود گوگل تخمین زده است که کاربران برای پیدا کردن سوالات پیچیده تقریبا 8 بار سرچ می کنند. نمی توان گفت که موتور های جستجو آنقدر پیشرفت کرده اند که مثل یک متخصص به سوالات ما پاسخ دهند اما خب گوگل با الگوریتم مام سعی بر نزدیک شدن به این مرحله دارد. MUM مخفف عبارت Multitask Unified Model می باشد که به معنای مدل یکپارچه چندکاره به کار می‌رود. (در واقع الگوریتم مام گوگل همان طور که از اسمش پیداست قصد پاسخ دادن یکپارچه به سوالات پیچیده کاربران را دارد) با الگوریتم MUM گوگل دیگر نیاز به جستجو های متعدد نیست و با یک جستجو می توانید سوال خود را از گوگل بپرسید و آن هم به شما پاسخی کامل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم گورخر گوگل

مزایای الگوریتم مام

همان طور که در بالاتر گفتیم هدف اصلی گوگل با ارائه الگوریتم مام دادن پاسخ به سوالات پیچیده کاربران می باشد. اما خب این الگوریتم تنها این کار را انجام نمی دهد و مزایای شگفت انگیز دیگری را نیز دارد و در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

برداشتن موانع زبانی

از مهمترین مواردی که مانع پیدا کردن اطلاعات درست می شود اختلافات زبانی می باشد. فرض کنید شما می خواهید راجع به کوه فیجی در ژاپن اطلاعاتی را کسب کنید. خب طبیعی است که بیشترین اطلاعات از آن به زبان ژاپنی نوشته شده باشد و خیلی از افراد این وسط وجود دارند که با این زبان آشنایی ندارند اصلا. خود الگوریتم مام گوگل زحمت ترجمه را می کشد و اطلاعات را سازماندهی برای ارائه به کاربارن خواهد کرد.

درک اطلاعات در انواع مختلف محتوا

الگوریتم MUM گوگل، یک الگوریتم چندوجهی می باشد یعنی حتی می تواند اطلاعات را از یک فایل عکس و یا ویدیو نیز دریافت کند. بگذارید با یک مثال قضیه را روشن تر کنم:

فرض کنید شما عکسی از کفش خود می گیرید و در گوگل بارگذاری می کنید و از آن می پرسید آیا کفش من مناسب کوهنوردی است؟ اینجاست که گوگل با عکسی که به آن داده اید و بررسی اطلاعات خود در زمینه کفش مورد نیاز کوهنوردی به سوال شما پاسخ خواهد داد. مگر همچین چیزی ممکنه؟؟؟؟ بله.

همچنین به غیر از کفش خود گوگل با استفاده از الگوریتم مام تمام وسایل مورد نیاز کوهنوردی را برای شما خواهد آورد و به شما پیشنهاد هایی خواهد داد و تمام این اطلاعاتی که گوگل در اختیارتان قرار می دهد. این کار را گوگل با توجه به تمام منابع خود انجام می دهد و مخصوص متن نیست و محتوا ها و داده های خود را حتی از فایل های صوتی نیز خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: الگوریتم رقص گوگل

تاثیر الگوریتم MUM گوگل در سئو سایت

با پیدایش الگوریتم مام گوگل، گوگل به انسان ها نزدیک تر خواهد شد. همچنین شما اگر صاحب یک وبسایتی هستید باید از این به بعد محتواهایی که قرار می دهید را با اطلاعات کامل وارد کنید. یعنی سعی کنید در مورد موضوعی که صحبت می کنید هر آنچه کاربران ممکن است از خود سوال بپرسند را به آن پاسخ دهید. در این صورت می باشد که گوگل نیز به وبسایت شما ارزش خاصی را خواهد بخشید.

تاثیر الگوریتم MUM گوگل در سئو سایت
تاثیر الگوریتم MUM گوگل در سئو سایت

همچنین  در نوشتن محتوا باید سعی کنید خوانا تر بنویسید و در محتواهای خود از ویدیو ها و عکس ها نیز استفاده کنید که بهتر به درک کردن گوگل کمک کنید. پس دیگر نمی توان مثل گذشته با تکرار بیش از حد کلمه کلیدی رتبه گرفت و باید موضوعاتی را بنویسید که کاربران به آن علاقه دارند.

روش کار الگوریتم مام گوگل

الگوریتم MUM گوگل کار گوگل را چند قدم نیز به جلو برده است و پتانسیلی بیش از این را هم دارد. همان طور که گفتیم این الگوریتم می تواند محتواها را در 75 زبان زنده دنیا جمع آوری کند و برای کاربران خودش ارائه دهد. این موضوع مختص به متن ها نیست و گوگل تصاویر مورد استففاده را نیز تحلیل خواهد کرد.

شما یک پزشک هستید؟ از خدمات طراحی سایت پزشکی در اصفهان وبسکو استفاده کنید…

سخن پایانی

الگوریتم مام گوگل از جدیدترین الگوریتم ها و پیشرفت های گوگل می باشد که به عنوان یک مدل زبانی چندوجهی شناخته می شود. این الگوریتم شگفت انگیز گوگل توانایی خواند متن ها و تصاویر را نیز دارد و در آینده ای نزدیک توانایی خواند فایل های ویدیویی و فایل های صوتی را نیز خواهد پیدا کرد. الگوریتم مام گوگل توانایی پاسخ به سوالات پیچیده کاربران را فراهم می سازد.

برای دیدن محتواهای ویدیویی حتما پیج اینستاگرام وبسکو را دنبال کنید…

آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
جستجو کردن