آژانس دیجیتال مارکتینگ وبسکو
الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل | همه چیز در مورد الگوریتم Zebra

الگوریتم گورخر گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که با استفاده از آن بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش در بیاورد. همان طور که پیداست و می دانید گوگل الگوریتم های زیادی از جمله پنگوئن، مرغ مگس خوار و … را معرفی کرده است که کاربران رضایت مندی بیشتری داشته باشند. گوگل یک بیزینس و شرکت می باشد که تمام هدف خود را بر جستجوی بهتر کاربران گذاشته است. پس تمام سعی و تلاش خود را می کند که سایت هایی را در نتایج برتر نمایش دهد که به درد کاربرانش بخورد و سایت هایی که نباید در رتبه های برتر باشند را جریمه می کند.

حال فهمیدیم که گوگل هدفی جز ستجوی سریع کاربران خود و پیدا کردن آن چیزی که کاربران می خواهند در کمترین زمان را ندارد. اما خب در این وسط وبسایت هایی هم هستند که می خواهند خیلی سریع به نتایج برتر گوگل دست یابند و به همین دلیل دست به سئو کلاه سیاه و خاکستری می زنند. بگذارید با یک مثال توضیح دهم:

برفرض مثال بعضی از وبسایت ها انقدر از یک کلمه کلیدی در یک محتوا استفاده می کردند که سریعا به صفحات بالاتر گوگل راه یابند و همین موضوع باعث می شد که کیفیت محتوا پایین بیاید و کاربران به نتیجه دلخواه خود دست نیابند و فقط این کار را می کردند که گوگل به این فکر کند که این مقاله مفصل و کاملی راجع به مثلا الگوریتم گورخر گوگل می باشد. همین شد که گوگل الگوریتم های زیادی را تعریف کرد که از شر این وبسایت ها خلاص شود. یکی از این الگوریتم های گوگل به نام zebra نام دارد که در این مقاله به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد. پس در ادامه ما را همراهیم کنید.

بیشتر بخوانید: نمونه قرارداد طراحی سایت

الگوریتم گورخر گوگل

یکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل، الگوریتم گورخر گوگل (Google Zebra Algorithm)  می باشد و سعی می کند جلوی سو استفاده و کلاه برداری های فروشگاه های اینترنتی را بگیرد. این الگوریتم گوگل در فروشگاه های اینترنتی میچرخد و سعی می کند آن هایی که قلابی، فیک و بی کیفیت هستند را از نتایج خود حذف کند. مت کاتس (Matt Cutts)، مدیر سابق اسپم گوگل در مارس 2013 این الگوریتم را جهت نظارت بر فروشگاه های اینترنتی معرفی کرد.

الگوریتم زبرا گوگل
الگوریتم زبرا گوگل

در نهایت با وجود و طراحی فروشگاه های اینترنتی که امروزه بسیار شاهد آن هستیم و روز به روز زیاد تر خواهند شد و مردم از آن ها خرید می کنند، الگوریتم گور خر گوگل با توجه به حفظ اعتماد مردم آپدیت شد. به طور کلی می توان گفت زمانی که الگوریتم گور خر گوگل برای حفظ اعتماد بیشتر مردم پدید آمد و سایت هایی که از روش های سئو کلاه سیاه و خاکستری استفاده می کردند و فوق العاده بی کیفیت بودند حذف می شدند همین موضوع باعث نارضایتی مدیران این وبسایت ها شد. ولی برای گوگل چیزی جز کاربرانش اهمیت ندارند و روز به روز سعی می کند که شما بهترین تجربه جستجو را در گوگل داشته باشید پس به آن حق می دهیم که جلوی سایت های تقلبی و بی کیفیت را بگیرد.

علت نام گذاری الگوریتم زبرا یا گورخر گوگل چیست؟

اگر به بدن و پوست گورخر توجه کنید می بینید که به صورت راه راه هایی از رنگ های سفید و سیاه می باشد که قسمت سفید بدن گورخر، نوری غیرپولاریز منعکس می کند و همین موضوع باعث دفع حشرات خواهد شد. از دلایل دیگر نامگذاری الگوریتم گورخر گوگل، پیروی از الگوی سیاه سفید گول مانند الگوریتم پنگوئن، پاندا و دزدان دریایی و.. می باشد. در واقع و به طور کلی علت نامگذاری الگوریتم زبرا گوگل، دفع پولاریزاسیون می باشد. این الگوریتم دقیقا باعث دفع و حذف سایت های بی کیفیت و قلابی خواهد شد و از حمله کلاهبرداران و اسپم ها نیز جلوگیری خواهد کرد.
بگذارید یک نکته مهم به شما بگویم. اگر شما از طراحی سایت فروشگاهی اصفهان استفاده کردید و می خواهید در گوگل رتبه های بالا دریافت کنید و فروش فوق العاده ای را تجبره کنید، نباید خود را زیاد درگیر این کنید که وای نکنه گوگل سایت من را جریمه کند و یا با کدوم الگوریتم حالا می خواد به من رتبه بدهد بکنید. همین که شما محتوایی با کیفیت و مقالاتی مفید را در سایت خود ارائه کنید گوگل این موضوع را خواهد فهمید به شما رتبه های خوبی واهد داد. ولی خب امروزه رقابت بین رتبه های برتر گوگل زیاد و شدید تر از قبل شده است و باید با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید نیز این کار را انجام دهید و یا کارتان را به یک شرکت معتبری همانند وبسکو بسپارید.

نحوه کار الگوریتم گورخر گوگل به چه شکل است؟

الگوریتم گورخر گوگل و یا همان الگوریتم زبرا بیشتر به مسائل فنی وبسایت دقت می کند. یعنی اگر شما سئو یک فروشگاه اینترنتی را بر عهده دارید پس بیش از دیگران باید با کارکرد این الگوریتم آشنا شوید. همان طور که در بالا گفتیم این الگوریتم با اعتماد مردم سر و کار دارد پس اگر می خواهید از خطرات احتمالی این الگوریتم در امان باشید و فروشگاه شما از نتایج گوگل حذف نشود باید امنیت وبسایت و اعتماد کاربران را با سرویس های موجود در گوگل بدست بیاورید. مثلا شما می توانید از SSL در وبسایت خود استفاده کنید و از داده های مشتریانتان حفاظت کنید.
الگوریتم گورخر گوگل به محض اینکه بفهمد شما امنیت را برای کاربران خود فراهم نساخته اید و یا قصدی همچون کلاهبرداری از اطلاعات کاربران را دارید به سرعت شما را از نتایج گوگل حذف خواهد کرد و به اصطلاح جریمه خواهید شد. پس اگر شما هم یک فروشگاه اینترنتی دارید باید امنیت را بر قرار سازید و قوانین الگوریتم گورخر گوگل را رعایت کنید تا در بین رقبایتان وجود داشته باشید.

هدف اصلی الگوریتم گورخر چیست؟

اگر به دقت این مقاله را تا اینجا خوانده باشید و توجه کرده باشید گفتیم که الگوریتم گورخر گوگل سعی دارد سایت های بیکیفیت و نا امن را از نتایج خود حذف کند. اهدافی همچون موارد زیر را در پی دارد:

هدف اصلی الگوریتم گورخر
هدف اصلی الگوریتم گورخر
  • فروشگاه های اینترنتی که قصد سو استفاده از داده ها و اطلاعات کاربران را دارند حذف می کند.
  • فروشگاه های اینترنتی فیک و الکی را حذف خواهد کرد.
  • فروشگاه های اینترنتی که بی کیفیت هستند را نیز حذف می کند.
  • الگوریتم گورخر گوگل، فروشگاه های اینترنتی که قصد دور زدن گوگل را دارند را حذف می کند.
  • فروشگاه ها و خرده فروش های بی کیفیت و بی اعتبار را حذف می کند.
  • الگوریتم گورخر گوگل، باعث جلوگیری از هک و اطلاعات کاربران خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت هدف الگوریتم زبرا گوگل، ایجاد تفاوت و تمایز بین سایت های با کیفیت و امن با وبسایت های بی کیفیت و نا امن می باشد. پس اعتماد کاربران را بدست بیاورید تا اعتماد گوگل را نیز بتوانید بدست بیاورید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم گورخر گوگل و شبکه‌های اجتماعی

در بالا نیز چندین بار اشاره کردیم الگوریتم گورخر گوگل مانی پدید آمد که گوگل قصد جلوگیری و از بین بردن وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی نا امن و بی کیفیت را گرفت. این فروشگاه هایی که گوگل حذف کرد بسیار بی کیفیت بودند ولی خب با استفاده از سئو کلاه سیاه و خاکستری به نتایج برتر گوگل رسیده بودند. همین موضوع باعث نارضایتی کاربران گوگل شده بود و گوگل نیز با آپدیت الگوریتم گورخر جلوی همه آن ها را گرفت.

این الگوریتم وابسته به گوگل نیست و همچنین سعی کرد جلو اقداماتی در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و… را بگیرد. اگر شما از دسته طراحان سایت و یا سئو کاران هستید حتما می دانید که اکثر افرادی که در این زمینه ها فعالیت می کنند در شبکه های اجتماعی نیز فعالیتی را دارند و با شبکه های اجتماعی بازدید سایت های خود را چند برابر می کنند و الگوریتم گورخر گوگل جلوی این اسپم ها را گرفت. با توجه به اینکه تبلیغات دروغین و فیک که در این شبکه های اجتماعی به شدت زیاد می باشد گوگل نیز جلوی همه آن ها ایستاده است و در صورت تخلف به طور جدی با آن ها مقابله خواهد کرد.

اسپم چیست و چرا گوگل این روش را خطا می‌داند؟

تا اینجای مقاله که مفصل راجع به الگوریتم گورخر گوگل صحبت کردیم چندین بار با کلمه اسپم برخورد کردیم و شاید اصلا شما ندانید موضوع از چه قرار است. باید بدانید ایجاد مزاحت برای کاربران را اسپم می گویند در واقع کارهایی است که بعضی از افراد برای بازدید سایت و پیام های زیادی را به کاربران می دهند بدون اجازه آن ها. شما باید بدانید برای در امان ماندن از الگوریتم گورخر گوگل نباید ترافیک های جعلی و بازدید های فیکی را خریداری کنید.

روش مقابله الگوریتم زبرا یا گورخر با شبکه‌های اجتماعی

سوال اینجاست که چرا الگوریتم گورخر گوگل باید شبکه های اجتماعی را نیز رصد کند؟ شاید شما هم به تور افراد کلاهبردار و سودجو افتاده باشید دقیقا مثل همان افرادی که فالوور های فیک می فروختند. در وبسایت ها هم همینطور می باشد و بسیاری از افراد 100 ها بک لینک فیک در شبکه های اجتماعی قرار می دادند و همین باعث می شد که نتایج خوبی را در گوگل بدست بیاورند. اما خب دیگر الگوریتم گورخر گوگل همه آن ها را حذف خواهد کرد و شما نباید قصد دور زدن گوگل را داشته باشید که خود گوگل شما را دور خواهد زد و از لیست نتایج خود شما را حذف خواهد کرد.

توییتر

الگوریتم گورخر گوگل، به طور کامل می فهمد که به صورت ناگهانی 100 هزار لینک که در اکانت های متفاوت با یک کلمه کلیدی توییت می شوند و اگر این کار را بکنید به طور کلی گوگل از خجالت شما در می آید و شما را حذف خواهد کرد در نتیجه فاتحه وبسایتت خوانده است.

فیس‌بوک

همچنین در فیسبوک نیز 100 ها هزار اکانت و پروفایل های فیک و جعلی می باشد که اکثر افراد از آن ها برای لایک های بیشتر و جعلی استفاده می کنند. اگر لینک وبسایت شما در این اکانت های فیک وجود داشته باشد سریعا الگوریتم گورخر گوگل این موضوع را خواهد فهمید باز هم باید قید این وبسایت را بزنید زیرا که حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم موبایل گدون گوگل

تاثیر نهایی الگوریتم گورخر گوگل در سئو سایت شما

تاثیر الگوریتم گورخر گوگل در سئو سایت
تاثیر الگوریتم گورخر گوگل در سئو سایت

الگوریتم گورخر گوگل تاثیر بسزایی در سایت و سئو سایت شما دارد. بنابر این اگر شما هم سایتی زدید که بسیار ضعیف و بی کیفیت می باشد از نتایج گوگل حذف می شود جریمه خواهد شد. همچنین اگر قصد دور زدن گوگل را نیز داشته باشید باز هم جریمه خواهید شد اما خب در یکی دو بار اول بعد از چند روز و یا چند ماه شاید جریمه شما بخشیده شود ولی اگر باز این روند را تکرار کنید، هیچ موقع دیگر نمی توانید سایت خود را به نمایش بگذارید و باید به کلی دامنه وبسایت خود را تغییر بدهید و از اول سئو سایت را انجام دهید.

نکاتی برای ایمن ماندن از جریمه الگوریتم زبرا

الگوریتم گورخر گوگل یکی از مهمترین الگوریتم‌های جستجو و رتبه‌بندی موتور جستجوهاست. برای ایمن ماندن از جریمه این الگوریتم و حفظ جایگاه سایت شما در نتایج جستجو، نیاز به راهبردها و تکنیک‌های خاصی دارید. در ادامه به بررسی نکات کلیدی برای ایمن ماندن از جریمه الگوریتم زبرا می‌پردازیم:

1. کیفیت محتوا: از اهمیت بالای محتوای با کیفیت و ارزشمند برخوردار باشید. محتوای شما باید اطلاعات مفیدی ارائه دهد و به صورت منظم به‌روز رسانی شود.

2. پیوندهای باکیفیت: پیوندهای باکیفیت به سایت شما اهمیت زیادی دارند. از جلب پیوندهای مرتبط و از منابع معتبر و اعتباری استفاده کنید.

3. سرعت بارگیری صفحات: سرعت بارگیری صفحات سایت یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم زبرا است. از ابزارها و تکنیک‌های بهینه‌سازی برای افزایش سرعت بارگیری استفاده کنید.

4. ساختار لینک‌ها و سلسله مراتب موقعیت‌ها: ساختار لینک‌ها و نقشه سایت باید منطبق با موضوعات شما باشد و به کاربران و ربات‌های جستجوی گوگل امکان جستجوی آسان در سایت را بدهد.

5. کاهش میزان بیرون‌رفت: کاهش میزان بیرون‌رفت یا Bounce Rate نیز یک فاکتور مهم است. ترغیب کاربران به ارتباط بیشتر با سایت و محتوا از طریق ارائه اطلاعات جذاب و ارزشمند به آنها می‌تواند به بهبود این مورد کمک کند.

6. پاسخگویی به تغییرات الگوریتم: همواره اطلاعات جدیدی در مورد تغییرات الگوریتم گوگل را دنبال کنید و به سرعت به تغییرات و نیازهای آن واکنش نشان دهید.

7. استفاده از تکنولوژی‌های جدید: از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز استفاده کنید. از نمونه‌های ساختارهای داده جدید مانند Schema Markup نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

8. راه‌اندازی و بهینه‌سازی موبایل: اهمیت نسخه موبایلی سایت شما به طور چشمگیری افزایش یافته است. مطمئن شوید که سایت شما به درستی بر روی دستگاه‌های همراه نمایش داده می‌شود.

9. رعایت اصول SEO: از تکنیک‌ها و راهکارهای SEO رعایت کنید، از جمله بهینه‌سازی عناوین، توضیحات متا، و استفاده از کلمات کلیدی.

10. آنالیز و مانیتورینگ مداوم: استفاده از ابزارهای آنالیز مثل Google Analytics و Google Search Console برای نظارت و تحلیل مداوم بر عملکرد سایت ضروری است.

با رعایت این نکات و استفاده از رویکردهای بهینه‌سازی، می‌توانید از جریمه الگوریتم گورخر گوگل جلوگیری کرده و به بهینه‌ترین شکل ممکن از این الگوریتم بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: الگوریتم کافئین گوگل

سخن پایانی

در این مقاله از وبسکو به طور مفصل درباره الگوریتم گورخر گوگل و یا الگوریتم زبرا گوگل صحبت کردیم. همچنین فهمیدیم که چه کار هایی باید انجام دهیم که از جریمه ناگهانی وبسایتمان توسط این الگوریتم در امان بمانیم. همچنین می توانید در زیر نظرات خود را بنویسید و اگر سوالی هم راجع به این الگوریتم گوگل و یا سئو سایت خود دارید حتما از ما بپرسید تا کارشناسان ما سریعا شما را جهت بهبود سایتتان راهنمایی کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری مطلب:
جستجو کردن