آژانس دیجیتال مارکتینگ وبسکو

آموزش جامع طراحی سایت بدون کدنویسی با وردپرس

بخش های یک وب سایت استاندارد

بخش های یک وب سایت استاندارد  چرا مهم می باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که برای طراحی یک سایت خوب و عالی باید این نکته را بدانید که چه قسمت هایی را در آن ایجاد کنید. حتی می توانید قبل از شروع طراحی سایت یک طرح کلی از آنچه را می […]

99 درصد رضایت

هدف ما رضایت شماست

blank

ضمانت بازگشت وجه

مشروط به عدم پشتیبانی

blank

پشتیبانی فوق سریع

سریع ترین پشتیبانی ایران

blank

خرید و دانلود آنی

پروسه خرید آسان

بخش های یک وب سایت استاندارد

بخش های یک وب سایت استاندارد  چرا مهم می باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که برای طراحی یک سایت خوب و عالی باید این نکته را بدانید که چه قسمت هایی را در آن ایجاد کنید. حتی می توانید قبل از شروع طراحی سایت یک طرح کلی از آنچه را می خواهید مخاطب مشاهده کند برای خودت آماده کنید و طبق همان پیش بروید. در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد قصد داریم بخش های یک وب سایت استاندارد را برای شما شرح دهیم و در باره ی هر کدام توضیحات کاملی به شما بدهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با بخش های یک وب سایت به دست آورید و از آن این نکان گفته شد در طراحی سایت خودتان استفاده کنید.

بخش های یک وب سایت استاندارد

در جلسه گذشته سعی کردیم به شما آموزش اضافه کردن فونت به المنتور را بدهیم اگر هنوز یاد نگرفتی اول به اون قسمت مراجعه کن بعد بخش های یک وب سایت استاندارد.

اگر بخواهیم به صورت کلی نام ببریم، یک وب سایت از سه بخش تشکیل می شود که این سه بخش عبارتند از: ( header ، content ، footer ) در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد درباره ی هر کدام از این بخش ها توضیح مختصری داده ایم. توضیحات را مطالعه کنید.

بخش هدر سایت در وقع همان بخش بالایی سایت می باشد. هر چیزی که در سایت به عنوان محتوا منتشر می شود هم به عنوان بخش content  یا main تعریف می شود و قسمت پایانی سایت هم به فوتر سایت معروف است. اما هر کدام از این بخش های یک وب سایت استاندارد جزئیاتی دارند که در ادامه آنها را به صورت کامل بیان می کنیم.

  1. هدر سایت

اولین و بتدایی ترین بخش هر سایتی را هدر می گویند چرا که هدر سایت فقط یکبار ساخته می شود ولی در بالای تمامی صفحات سایت از آن استفاده می شود.

وقتی که شما وارد یک وب سایت می شوید اولین و ابتدایی ترین چیزی که می بینید هدر سایت می باشد. به همین خاطر نحوه چیدمان این قسمت از سایت و مطلبی که نشان می دهد بسیار اهمیت دارد و مهم می باشد. هدر هر سایتی باید شامل موارد زیر باشد.

  • دکمه های ضروری
  • منوی خدمات و یا محصولات سایت
  • لوگوی سایت
  • دکمه های ضروری در واقع دکمه هایی مانند سبد خرید، آیکون شبکه های اجتماعی، تماس با ما، آیکون جستجو و… است.

منو سایت

یکی دیگر از قسمت های مختلف یک سایت، بخش منوی سایت است. اگر منوی سایت شما کامل باشد و در جای مناسب خود قرار گرفته باشد، می تواند سریعتر و راحتتر کاربر را جذب کرده و به سایر قسمت های سایت هدایت کند. در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد به قسمت های منوی استاندارد می پردازیم.

یک منوی استاندارد که در بخش ابتدایی سایت قرار می گیرد باید شامل قسمت های زیر باشد.

  • قسمت وبلاگ
  • صفحه فروشگاه
  • خدمات سایت
  • صفحه اصلی یا خانه
  • صفحه تماس باما
  • صفحه درباره ما

به غیر از موارد گفته شده شما می توانید بعضی از خدماتی که اهمیت زیادی برای شما دارند و یا هدف اصلی سایت شما می باشند را در منوی سایت خود اضافه کنید. برای نمونه می توان گفت که هدف اصلی سایت شما طراحی سایت فروشگاهی می باشد. باید در منوی سایت قسمتی با عنوان این موضوع داشته باشید. اگر این کار را در سایت خود انجام دهید نشان می دهید که هدف اصلی شما سایت فروشگاهی بوده و سایت شما درباره ی این موضوع می باشد تا مخاطب سردرگم نشوند و بتوانند سایت شما را به راحتی پیدا کنند.

  1. بخش محتوای سایت | بخش های یک وب سایت استاندارد

یکی دیگر از بخش های یک وب سایت استاندارد بخش محتوایی سایت می باشد. بخش محتوای سایت در قسمت هدر و فوتر سایت قرار گرفته است. همچنین هر چیزی که شما به عنوان محتوا در سایت خود قرار می دهید مرتبط به این بخش از سایت می باشد.

محتوایی که در این قسمت قرار می دهید می تواند شامل محتوای متنی، محتوای تصویری و ویدیویی، همان صفحه ی اصلی و یا سایر صفحات سایت باشد. زمانی که سایت شما طراحی می شود، اولین نکته ای که به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید و سریع تر سایت را به گوگل معرفی کنید.

 تولید محتوای سئو شده است. اما محتوای سئو شده چیست؟ سئو به معنای اجرای یک سری اصول روی سایت است که کمک می کند تا سایت شما بهینه شود و رتبه مناسبی در گوگل بگیرد. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که تولید محتوای صفحه اصلی سایت یا همان homepage با سایر صفحات متفاوت است، چرا که این صفحه می تواند راهی برای جذب کاربر باشد. در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد به قسمت های مهم بخش محتوای سایت می پردازیم تمام دقت خود را بر روی این بخش از مقاله بگذارید.

  • محتوای تصویری

برای مثاب فرض کنید که برای انجام یک سری از کارها به سایتی مراجعه می کنید، اما این سایت تنها محتوای متنی خشک و بی روحی را در صفحات خود قرار داده است. آیا برای خواندن این مطالب یا گشتن در سایت اشتیاق خواهید داشت؟ پاسخ شما حتما منفی می باشد.

 چرا که همه ی  کاربرانی که به یک سایت مراجعه می کنند زمانی که با حجم زیادی از مطالب خشک و بی روح مواجه شوند به سرعت سایت را می بندند. برای جلوگیری از این اتفاق باید در صفحات سایت خود تصاویر جذاب و البته مرتبط استفاده کنید تا مخاطبان زیادی جذب سایتی که شما طراحی می کنید بشوند و سایت شما را دنبال کنند. با این کار می توانید مدت زمان بیشتری کاربران را در سایت نگه داشته و هر چه زمانی که کاربر در سایت شما می ماند بیشتر شود، پیج اتوریتی سایت نیز افزایش میابد.

همانطور که در این مقاله گفته شد قرار دادن تصاویر در سایت اهمیت زیادی دارد، اما باید به نکاتی توجه کنید. اگر از تعداد زیادی تصویر در سایت خود استفاده کنید، سرعت لود سایت کاهش می یابد. پس بهتر است تصاویر خود را بهینه کنید. در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد به بخش محتوای ویدیویی و صوتی می پردازیم با ما همراه باشید.

  • محتوای ویدیویی و صوتی

در چند سالی که اینترنت فعال شده است مخابران علاقه ی زیادی به محتواه های ویدیویی و صوتی پیدا کرده اند. که یکی از دلایل این علاقه مندی ها را می توانیم صرفه جویی در وقت مخاطبین بدانیم. وقتی که در کنار محتوای متنی پادکست یا ویدیو هم قرار دهید، این امکان را به مخاطب می دهید که حتی در حین انجام کارهای روزمره خود به پادکست شما گوش کند یا ویدیو سایت را مشاهده کند. تولید محتوای ویدیویی و صوتی آنقدر اهمیت دارد که وب سایت یوتیوب جزو 3 سایت پربازدید دنیا قرار گرفته است و سایت آپارات نیز جزو 3 سایت پربازدید در ایران معرفی شده است. در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد به بخش مهم یعنی فوتر سایت اشاره کرده ایم با ما در مطالعه ی این مقاله همراه باشید.

  1. فوتر سایت

فوتر هر سایت را می توانیم پاورقی آن سایت هم بدانیم. تصویری که زیر فوتر قرار می گیرد وبسکو را به ما نشان می دهد. همچنین محتوایی که در این قسمت قرار می گیرد هم برای کمک به مخاطبین می باشد تا آنها بتوانند بهتر به بقیه ی صفحات دسترسی داشته باشند. در این قسمت از سایت یعنی قسمت فوتر بیشتر لینک های مهم صفحات، نماد اعتمادسایت و سایر مجوزات قرار داده می شود. در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد به پاسخ سوال چگونه سایت خود را ویرایش کنیم می رسیم که این بخش از مقاله هم بسیار مهم می باشد.

چگونه سایت خود را ویرایش دهیم؟

تا این قسمت از مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد آموختیم که چگونه بدنه اصلی سایتمان را بسازیم. همانطور که می دانید هر سایتی که طراحی می شود متناسب با موضوع آن سایت محتوا گذاری هم می شود یعنی هر سایتی نسبت به موضوعی که دارد محتوا هم در اختیار مخاطبین قرار می دهد. اما مطلبی که در ادامه می خواهیم به شما آموزش بدهیم این است که چطور سایت خود را ویرایش کنید و تغییراتی را روی آن اعمال کنید؟پاسخ این سوال به این موضوع بستگی دارد که سیستم مدیریت محتوای سایت شما چیست؟

اگر سایت شما بر پایه وردپرس باشد که به راحتی و با کمک صفحه ساز ها می توانید سایت را ویرایش کنید. اما اگر سایت شما به صورت اختصاصی و از پایه کد نویسی شده است، به احتمال زیاد برای تغییر دادن آن باید به طراح سایت هزینه ای را بپردازید.

بخش های یک وب سایت استاندارد (اجزای اصلی سایت)

در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد می خواهیم به شما آموزش بدهیم که چگونه اجزا و بخش هاس یاستمان را آماده کنیم؟ و همچنین گچونه سایت خود را به یک سایت بی نظیر و جذاب تبدیل کنیم؟

آشنایی با بخش های یک وب سایت استاندارد
آشنایی با بخش های یک وب سایت استاندارد

گزینه ی اول لوگو: لوگوی سایت نمایانگر برند شما می باشد همچنین لوگوی سایت اطلاعاتی را به کاربران انتقال می دهد و مشخص می کند که چه مقدار در کاری که می کنید حرفه ای هستید. برای اینکه بتوانید یک لوگوی خوب و جذاب طراحی کنید باید به نکاتی که در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد نوشته شده است دقت فرمایید. لوگو باید کاملا با نوع فعالیتی که می کنید ارتباط داشته باشد و باید طوری باشد که وقتی مخاطب یک بار آن را نگاه کرد در ذهنش ثبت شود. همچنین شما می توانید برای طراحی یک لوگوی بسیار جذاب از یک گرافیست کمک بگیرید.

گزینه ی دوم دعوت مخاطب برای اقدام به عمل یا CTA: بیشتر افرادی که در طراحی سایت ماهر هستند. فکر می کنند تمام کاربران سایت مانند خودشان به خوبی سایر بخش های یک وب سایت استاندارد را می شناسند و به راحتی به آن دسترسی دارند. اما این چنین نیست، برای اینکه کاربران سایت به راحتی به سایر صفحات اصلی دیگر دسترسی داشته باشند، باید از CTA یا call to action استفاده کنید.تصویر زیر نمونه ای از cta است که کاربر تنها با زدن دکمه زیر می تواند به آن صفحه دسترسی پیدا کند. متنی که برای CTA استفاده می کنید تاثیر زیادی در میزان کلیک شدن آن دارد. بنابراین رنگ، فونت و متن آن را با دقت انتخاب کنید. تا جذب مخاطب بالاتری داشته باشید.

گزینه ی سوم وبلاگ: همه ی وب سایت های مهم و پرطرفدار دنیا بخشی تحت عنوان وبلاگ دارند. که در این بخش تمام مقالات سایت را قرار داده اند. بیشتر افراد در طراحی سایت وجود وبلاگ را مهم نمی دانند که ما در ادامه ی مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد قصد داریم دلایلی را برایتان بگوییم تا به اهمیت وبلاگ در طراحی سایت پی ببرید. در ادامه با ما همراه باشید.

  • از طرفی گوگل علاقه زیادی به محتوا دارد. اگر شما بخشی را تحت عنوان وبلاگ در سایت خود نداشته باشید، عملا برای تولید محتوا نمی توانید کاری انجام دهید. در واقع می توان گفت خوراک گوگل، محتوای سئو شده است.
  • وجود وبلاگ سبب جلب اعتماد کاربران جدید سایت می شود.
  • در نهایت با داشتن بخش وبلاگ حرفه ای در حوزه کاری خود، می توانید به یک مرجع اصلی در همان حوزه تبدیل شوید.

چه صفحاتی را باید در سایت خود بسازیم؟

تا این قسمت مقاله ی وبسکو با بخش های یک وب سایت استاندارد آشنا شده اید. در ادامه ی این مقاله قصد داریم صفحات دیگری را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

  1. صفحه ی درباره ی ما

در زمان حال گوگل اهمیت زیاد و خاصی به صفحه ی درباره ی ما می دهد. می توان گفت بیشتر کاربران تازه وارد سایت، برای کسب اطلاعات کلی از سایت شما به صفحه درباره ما مراجعه می کنند. این صفحه شامل اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما، رزومه و نمونه کارهای اصلی شما و … می باشد.

  1. صفحه ی تماس با ما

در این صفحه اطلاعات تماس قرار داده می شود. همچنین اگر کسب و کارتان مکان واقعی نیز داشته باشد، آدرس کامل آن به همراه نقشه گوگل در این صفحه قرار می گیرد.

  1. صفحه ی فروشگاه

این بخش از بخش های یک وب سایت استاندارد برای وب سایت هایی می باشد که به عنوان فروشگاه هایی اینترنتی فعالیت دارند. در این صفحه تمامی محصولات سایت نشان داده می شود. توصیه ما این است که در صورتی که تعداد و تنوع محصولات شما کم است، لینک محصولات را در منوی سایت قرار دهید.

  1. نمون کار ها

اگر کسب و کار شما به شکلی است که خدماتی را ارائه می دهید و نمونه کار دارید، بهتراست لینک صفحه نمونه کار را در منوی سایت قرار دهید. بخش نمونه کار این امکان را به کاربران می دهد تا به راحتی شما را بررسی کرده و اعتماد بیشتری نیز به شما کنند.

  1. صفحات دسته بندی مقاله و محصول

هیچ تفاوتی ندارد که سایت شما محصولاتی را ارائه می دهد و یا خیر. در هر صورت باید برای آنها دسته بندی اصولی ایجاد کنید. با این کار کاربران سریع تر به آنچه می خواهند دسترسی پیدا می کنند و سردرگم نخواهند شد.

  1. تعرفه و قیمت ها

برای خدمات یا محصولی که ارائه می دهید، تعرفه مشخص کنید و برا ندانستن کاربر لیستی از تعرفه ها را در صفحه ای جداگانه قرار دهید.

  1. سایدبار سایت SIDEBAR

سایدبار به نوار کناری سمت چپ یا راست یک سایت گفته می شود که اصولا از آن به عنوان تبلیغات استفاده می شود؛ در ساید بار می توان آمار بازدید سایت، لینک به صفحات مهم، بنر تبلیغاتی و … قرار داد. وجود این قسمت در تمامی سایت ها الزامی نیست، اما می تواند کاربر را بیشتر درگیر کند و به فروش بیشتر نیز کمک کند. ساید بار اصولا در وب سایت های فروشگاهی کاربرد دارد، اما سایر سایت ها نیز می توانند برای تبلیغات از آن استفاده کنند.

برخی از سایت ها با توجه به نوع کاربردی که دارند و همچنین حجم تبلیغات، بیش از یک سایدبار دارند. اما به این نکته توجه کنید که سایدبار دقیقا مانند فوتر و هدر سایت، یک جز ثابت بوده و در تمامی صفحات قابل مشاهده است. اگر سایت شما وردپرسی باشد، می توانید به راحتی سایدبارهای متعددی را ایجاد کنید.اگر محصول یا خدمات خاصی را در سایت خود عرضه می کنید که باید دائما در دید کاربر باشد، آن را در قسمت سایدبار به نمایش بگذارید.

  1. باکس جستجو

یکی دیگر از بخش های یک وب سایت استاندارد باکس جستجو و یا جستجوی پیشرفته در سایتی که می سازید می باشد. این قابلیت به ویژه برای سایت های فروشگاهی یا آموزشی بسیار اهمیت زیادی دارد. به کمک باکس جستجو کاربر می تواند در زمان سریعتری به آنچه می خواهد دسترسی پیدا کند.

به اضافه ی  این فیلتر جستجو پیشرفته محصولات در سایت های فروشگاهی نیز از جمله موارد بسیار مهم است که باید در طراحی سایت گنجانده شود.

  1. صفحه ی سوالات متداول

یکی دیگر از بخش های یک وب سایت استاندارد صفحه ی سوالات متداول می باشد. ممکن است کاربران سوالات زیادی در مورد نحوه ارائه خدمات یا محصولات شما داشته باشند. از طرفی تمایلی هم برای تماس گرفتن نداشته باشند و شما نیز فرصت کافی برای پاسخگویی به آنها نداشته باشید. اما با طراحی صفحه سوالات متداول، می توانید به تمامی سوالات احتمالی کاربران پاسخ بدهید.

سخن پایانی

نکات و مورد هایی که در مقاله ی بخش های یک وب سایت استاندارد از مجموعه ی وبسکو بیان شد بر اساس استاندار هایی می باشد که در طراحی سایت به وجود آمده است. ولی برای داشتن یک وب سایت متفاوت باید خلاقیت به خرج دهید و ایده های جدید را برای سایت خودتان پیدا کنید. اگر می خواهید سایتی را راه اندازی و تهیه کنید می توانید از وبسکو کمک بگیرید چرا که وب سایت وبسکو تمامی نکات مهم در رابطه با طراحی سایت، طراحی فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه ساز برای شما شرح داده است. همچنین برخی از امکانات و ویژگی ها متناسب با نیاز و سفارش مشتری می تواند تغییر کند. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت می توانید با مشاوران ما در وبسکو در ارتباط باشید.

ته این بازی برنده ماییم هستی؟؟؟
در اینجا شما می تواننید با کارشناسان وبسکو تماس برقرار کنید...
جلال اسحاقیان

جلال اسحاقیان: برنامه نویس و مدیر وبسکو

سابقه بیش از 500 سایت وردپرسی...

ما اینجاییم که بروز ترین و استاندارد ترین آموزش ها را در اختیارتان قرار بدهیم. تمام سعی و تلاش تیم وبسکو، موفقیت شما عزیزان می باشد. موفقیت شما باعث پیشرفت ماست پس می کوشیم تا با هم دیگر، دست توی دست هم پیشرفت کنیم.

CATEGORY

خدماتــــــ وبسکو

Webesco Services

blank
طراحی سایت
blank
ادمین اینستاگرام
blank
خرید هاست
blank
سئو و بهینه سازی سایت
blank
گواهینامه SSL
blank
تولید محتوا
ARTICLES
آخرینـــــــ مطالب

our recent articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کردن

نیاز به مشاوره رایگان داری؟

فرم زیر را پر کن تا کارشناسان متخصص وبسکو باهات تماس بگیرند